ÁSZF

1. Vásárlói tájékoztató

Kérünk mindenkit, amennyiben vásárlója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező érvényűnek tekinti.

Szerződő felek kijelentik, hogy a vásárlási szerződés teljesítése során egymással együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják, az esetleges vitás kérdésekben elsősorban békés úton történő megoldástrészesítik előnyben.

A Vásárlói és Szolgáltatói jogok és kötelezettségek tekintetében a Szolgáltató üzleti magatartásában és szabályzataiban igyekszik a polgári jog “szimmetriai elvét” érvényben tartani. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a 2013:V (új Ptk.) vonatkozó szabályai az irányadók. Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.

Szolgáltató és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. ”Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés”) nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető. (Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül

úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,

a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozó üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;

b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozónak az a) pontban meghatározott körülmények között;

c) amelyet a vállalkozó üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozó – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozó üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy

d) amelyet a vállalkozó által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;

45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint eljárva, ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik! Vásárló részére a megrendelt termékeket csak a jelen ÁSZF, mint vásárlási feltételek elfogadását követően, a webáruházban rögzített és a 2001:CVIII alapján visszaigazolt megrendelési eljárás keretében tudjuk biztosítani, így a 45/2014(II.26) Korm.r. 13.§ és 19.§ eseteire a fogyasztó, mint ”szerződéskötést megelőző teljesítésre” nem formálhat igényt.

A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek, sajátosságainak és korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus- és spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit.

Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, illetve a vásárolt termékekkel okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért. Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a webshop használata során termékhez kapcsolódó, a webshop által tárolt hozzászólásaiban kifejtett véleményéért is.

Szolgáltató nem köt fogyasztói szerződést kiskorú (14 év alatti) személlyel.

Szolgáltató a megrendelést a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Szolgáltató a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

2. Webshop üzemeltető

név: Gyetkó Krisztina (egyéni vállalkozó)

Cím: 1212 Budapest, II. Rákóczi Ferenc út 139.

Telefon: +36 20 339 5889

E-mail: info@kicsikeve.hu

Internet: www.kicsikeve.hu

Adószám: 68711164-1-43

Nyilvántartási szám: 52140327

Kamara: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (Csomagküldő kereskedelem)

A Kicsikeve részére tárhelyet biztosító adatai:

Név:  Sybell Informatika Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1158 Budapest, Késmárk utca 7/B 2. em. 206.

Cégjegyzékszám: 01-09-293034

Adószám: 25859502-2-42

Képviseli: Szilvágyi Ferenc ügyvezető

3. A Honlapon igénybe vehető szolgáltatások köre

A Honlap különféle menüpontjai, funkciói többféle szolgáltatást kínálnak az Ügyfélnek:

  • Kapcsolat: a személyes adatok megadásával az Ügyfél lehetővé teszi, hogy kérdései és kérései a Kicsikevéhez eljussanak, és azokra választ, felvilágosítást adjon az Ügyfélnek a megadott elérhetőségein.;
  • Rendelés: az Ügyfél a rendelés leadásakor megadott személyes adataival lehetővé teszi a rendelés teljesítését (beleértve a kiszállítást és számlázást is). A rendelés leadásakor / ezt követően kerül sor a fizetésre, majd a Termékek kiszállítására, átvételére, továbbá az egyedi igények kielégítésére.

4. A webáruház használata

A webáruház használata során a felület megjelenése, a fogyasztói szerződéskötés és regisztráció nyelve: magyar.

A ) Megrendelés

Az egyes termékek oldalán ki kell tölteni a szükséges mezőket majd a “KOSÁRBA” gomb használatával a megadott adatok alapján a kosárba kerül a termék. A kosárba gombra kattintva még nem vásárolja meg a terméket. Minden termék ami kosárba kerül, addig marad ott, amíg ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, törölheti. A weboldal jobb felső részében láthatja a kosár tartalmát. Itt fontos, hogy a megrendelés elküldése előtt ellenőrizze, hogy a kosárba rakott termékek valóban pontosan azok a termékek-e, amelyeket Ön meg szeretne vásárolni. A kosár összeállítását követően, a “PÉNZTÁR” gombra kattintva lehet majd kiválasztani a szállítási és fizetési módot.

A “PÉNZTÁR” funkció összesítő részénél lehet a számlázási és szállítási címet és módot rögzíteni. Összesítőben, a Webáruház felsorolja a rendelt árucikkeket és a fizetendő összeget. 

B) 

A fizetendő összeg minden költséget tartalmaz. 2001:CVIII 5.§ szerint tájékoztatjuk, hogy ebben a vásárlási lépésben, a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége minden addig bevitt adat újraellenőrzésére, adatbeviteli hibák feltárására, javítására. Ha befejezte a vásárlást, az adatokat, a kosár tartalmát, a “Rendelés véglegesítése” szakasz előtt lehet megjegyzést is adni a rendeléshez. Jelölje be a “Vásárlási feltételek elfogadása” négyzetet (itt a linkre kattintva jelen ÁSZF újra betöltődik és olvashatja), kattintson a Tovább gombra, és válassza ki a fizetési módot. Vásárló ezután a “Rendelés véglegesítése” szakaszban tudja fogyasztói szerződéskötési szándékát véglegesíteni. 45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy itt már a MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSÉVEL a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik! A rendeléséről minden esetben visszaigazolást kap e-mailben.

D) Rendelés menete:

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba

2. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. A termék oldalon a mennyiség megadását követően automatikusan frissül, a kosár oldalon a frissítés gomb megnyomása után frissül a kosár tartalma.

3. Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása. A megrendelés elküldéséhez szükséges a minden csillaggal jelőlt adat megadása!/*

4. Szállítási mód kiválasztása.

5. Fizetési mód kiválasztása. 

Az adatok megadását követően a “Rendelés jóváhagyása” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.

7. A megrendelés elküldését követően automatikus e-mail visszaigazolást kap.

*A megrendelés elküldése a szükséges adatok nélkül nem lehetséges! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. 

E ) Megrendelések visszaigazolása

Miután a Vásárló elküldte a megrendelést, általában pár percen belül erről automatikus e-mail visszaigazolást kap. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő összegen

kívül mást nem kell fizetni. Ez az első e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását és kiszolgálását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltatóhoz. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM – levélszemét – mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet. 2001:CVIII Ektv. 6.§(2) szerint a Szolgáltató a tényleges vásárlást külön elfogadó e-mail útján jelzi vissza. A vásárlói szerződés a vásárlói ajánlat (megrendelés) Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre, és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló (első) e-mail pár percen belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Szolgáltató a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelősségét ez ügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt 1 napon belül (de a gyártási információkban szereplő leadási határidőig, amennyiben a termékkel kapcsolatos hibát talált) jeleznie kell a Szolgáltató felé az Ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

D) Megrendelések feldolgozása

Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a RENDELÉS VÉGLEGESÍTÉS gombra kattintás pillanatában jelzi, tehát ”azonnali” teljesítést kér (ettől az időponttól indul az elállás joga). A megrendelések feldolgozását, és – ha a vásárló arra igényt tart, azzal kapcsolatos ügyfélszolgálatot –munkanapokon látjuk el. Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben – ha a termék nem áll rendelkezésre, vagy egyéb váratlan eset áll fenn. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő írásbeli (email) egyeztetést követően kerülhet sor. Amennyiben megrendeléséből valamely termék csak átmenetileg nem elérhető, arról tájékoztatjuk, és ha továbbra is fenntartja megrendelését az adott termékre, azt utólag egyeztetjük. Vásárlónak csak az utólagosan megküldött termék árát kell kifizetni. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.

Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

E) Kapcsolattartás

Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozó a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozó biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. Ügyfélszolgálati normál, (nem-emelt) hívásdíjú telefonszámunk: + 36 20 339 5889

Korm.r. 7.§(1) A vállalkozó az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel.

F) Rendelések lezárása 

2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás előtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt a info@kicsikeve.hu e-mail címen vagy a +36 20 339 5889 telefonszámon.

G) Rendelések lemondása

Rendelésének lemondására csak Emailben van lehetőség a korábban elkküldött rendelés visszaigazoló e-mailre válaszolva, vagy a info@kicsikeve.hu e-mail címre a rendelés számát feltüntetve. Az ”elállás” nem a rendelés lemondása. Rendelés lemondására (emailben) addig van lehetőség, míg a termék kiszállítását (teljesítést) meg nem kezdték.

5. A fogyasztó elállási- és felmondási joga 

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amit (i) termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától, (ii) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhat.

A) Nyilatkozat

Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a Fogyasztó a megrendelés beküldése pillanatától kezdődően (tehát akár a termék átvétele előtt), legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint a info@kicsikeve.hu címre küldött email nyilatkozattal állhat el.

B) Visszatérítés

Ha a fogyasztó a fenti szabályoknak megfelelően eláll a szerződéstől, a Kicsikeve haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A Kicsikeve a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Kicsikeve a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Kicsikeve nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

5. Garancia, Szavatosság, Jótállás

A ) Garancia

A rendelés kézhezvételétől számított 5 munkanapon áll rendelkezésre a termékkel kapcsolatos minőségi kifogások jelzésére, így javasoljuk a termék ellenőrzését, hogy a lehető leghamarabb feltárhassuk a hiba jellegét és előfordulásának okát. Az 5 munkanap lejárta után a termékkel kapcsolatban további garanciát nem vállalunk.

A termékek nem célszerű használatából eredő hibák javítására vagy cserére nem vagyunk kötelezhetőek! A termékek nem cél szerinti használatából eredő balesetekért önállóan a termék használója polgári jogi és büntetőjogi vonatkozásban is felelős. A tévesztett, illetve hibás termékeket vevőszolgálatunkon jelezheti (info@kicsikeve.hu).

B ) Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. (Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.) Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Egyes termékek esetén a nyilvánvalóan nem túlzó mértékű, gyártástechnológiából adódó (legfeljebb 10% – 15% közötti) méretbeli-tűréshatárbeli eltérések nem jelentik a termék hibás teljesítését.

Csak abban az esetben fogadunk el bármilyen panaszt:

– eredeti állapotban, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotban van,

– semmilyen használati jellegű behatásnak ( pl. mosás, szárítás ) nem volt kitéve,

– olyan termékekre, amelyet a vásárló a használatba vételt követően egyedi jellemzővel látott el -vágás, felirat, kép, címke, egyedi megjelölés, fizikai rögzítés nem oldható kötéssel vagy a termék megrongálásával, így pl. fúrás és csavarozás – amit egyszerű tisztítási eljárással eltávolítani nem lehet, továbbá ha olyan kémiai

technológiát alkalmazott (ragasztás, vegytinta, festés), ami végleges elváltozást hagy és így részben vagy egészében nem eltávolítható, mert mindezek meghiúsítják a termék újszerű állapotban való, újbóli kereskedelmi forgalomba hozatalának lehetőségét.

– megfelelő körülmények között volt tárolva ( pl. nem érte folyamatos uv terhelés, páratartalom stb. ),

– nem megfelelő kezelésből adódó sérülések ( pl. gyűrődés, karcolás stb. ),

– a hibás termék visszajut a 1041, Budapest, Deák Ferenc u. 15/5. címre.

Az előforduló hibák szemmel is jól láthatóak, így bármely panaszt kizáró ok megléte esetében a panaszt automatikusan elutasítjuk.

B/1 ) Szavatossági igény bejelentése

Szavatossági igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja. 

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja:

Írásban történő bejelentés

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Gyetkó Krisztina, 1212 Budapest, II. Rákóczi Ferenc út 139.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben az info@kicsikeve.hu címen.

Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:

– a vásárló nevét, címét,

– a vásárlás időpontját,

– a termék megnevezését, vételárát,

– a hiba leírását,

– a hiba bejelentésének időpontját,

– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt

C ) Jótálllás (Ptk. 6:171.§ – 6:174.§)

A jelen általános szerződési feltételek alapján a www.kicsikeve.hu webáruházban értékesített termékek nem tartoznak jogszabályon alapuló kötelező jótállás hatálya alá.

6. Panaszrendezés

Garanciális panasz jellegű ügyintézést csak és kizárólag e-mailben fogadunk (info@kicsikeve.hu) a probléma részletes leírásával és jó minőségű fényképpel mellékelve. 2013. évi V. tv. (Ptk.) 6:159.§ – 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni. 

7. Az ÁSZF-re irányadó jog

A Honlap használatakor az Ügyfél kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF-et, és az Adatkezelési Tájékoztatót. E két dokumentum megtalálható itt (visszamenőlegesen is): https://kicsikeve.hu/aszf/

A Kicsikeve bármikor jogosult a jelen ÁSZF-et módosítani, amely módosítás a Honlapon történő közzététellel válik hatályossá. A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött jogviszonyra a magyar jog szabályai az irányadók. Ha valamely rendelkezés jogszabályba ütközik, érvénytelen vagy végrehajthatatlan, az nem érinti a többi rendelkezés jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát.

Dátum: 2022.10.20

Shopping Cart